Постинг
16.01.2007 09:59 -
Цената на книгите
Автор: killu
Категория: Други
Прочетен: 6838 Коментари: 18 Гласове:
Последна промяна: 16.01.2007 10:01
Прочетен: 6838 Коментари: 18 Гласове:
0
Последна промяна: 16.01.2007 10:01
Интересно ми е защо книжките в интернет се продават на различна цена от това, което е в книжарниците. Онзи ден реших да си купя поредицата "Колелото на времето", всъщност не цялата на веднаж но реших да я събирам и ако имам късмет в продължение на няколко месеца ще я залепя в библиотеката си. Колелото на времето е поредица от 11 книги и съм чел досега 9 от тях но тъй като съм изпаднал в малко безумие реших да пожертвам определено количество пари за да се сдобия с цялата поредица. Стойността на една книжка в книжарницата е 14.99 лв., но ако си я поръчам от интернет излиза 11.24 лв., тоест спестявам от една книжка 3.75 лв. Освен това при условие, че поръчката е повече от 30 лв. доставката е безплатна. Така реша ли да си заявя книгите по три ще ги получавам без да ми взимат пари за доставка. Цялата поредица в случая ще ми струва 11 бр. х 11.24 лв. = 123.64 лв. вместо 11бр. х 14.99лв. = 164.89 лв. или разлика от 41.25 лв.
Издателството определено е на печалба защото между него и клиента няма прекупвач, който да оскъпява стоката му. Смятам, че това е добър начин за пазаруване, въпреки че в България все още се плаща на куриера не по електронен път.
Издателството определено е на печалба защото между него и клиента няма прекупвач, който да оскъпява стоката му. Смятам, че това е добър начин за пазаруване, въпреки че в България все още се плаща на куриера не по електронен път.
Супер начин за пазаруване е даже. Особено ако живееш на забравено от Бога място като моя град. :)
Аз съм плащала и по банков път досега, но ще бъде още по-добре ако може и по електронен.
А "Колелото на времето" е сладурска поредица, само дето много се дразня, че трябва да чакам години за следващата книга ... вече забравих първите :(((
цитирайАз съм плащала и по банков път досега, но ще бъде още по-добре ако може и по електронен.
А "Колелото на времето" е сладурска поредица, само дето много се дразня, че трябва да чакам години за следващата книга ... вече забравих първите :(((
Всъщност колелото на времето някъде я бяха определили като сапунено фентъзи. Много ми хареса това определение.
цитирай
3.
tin4e -
Защото в Бард имат 20% отстъпка
16.01.2007 10:19
16.01.2007 10:19
и те са произодителя
:))))
И ще се разочороваш ,и в последните книги не се случва нищо..... до 12 книга
Аз съм и фен
И едн лоша новина .... Робърт Джордан е болен и в момента не пише , може да не дочакаме край .....
цитирай:))))
И ще се разочороваш ,и в последните книги не се случва нищо..... до 12 книга
Аз съм и фен
И едн лоша новина .... Робърт Джордан е болен и в момента не пише , може да не дочакаме край .....
Готино е. :)))
А и да си кажа честно, започвам да се съмнявам дали ще си взема и прочета последните книги. Първите ги четох в друг период от живота си и едва ли не тогава ми се видяха най-хубавото фентъзи, което съм чела. След това обаче попаднах на поредици като "Малазанска книга на мъртвите" или "Песен за огън и лед" и те ми се видяха значително по-интересни, така че .... не знам :)
цитирайА и да си кажа честно, започвам да се съмнявам дали ще си взема и прочета последните книги. Първите ги четох в друг период от живота си и едва ли не тогава ми се видяха най-хубавото фентъзи, което съм чела. След това обаче попаднах на поредици като "Малазанска книга на мъртвите" или "Песен за огън и лед" и те ми се видяха значително по-интересни, така че .... не знам :)
5.
анонимен -
На практика, чрез интернет изда...
16.01.2007 10:22
16.01.2007 10:22
На практика, чрез интернет издателствата не поддържат някакви книжарници,магазини или други площи т.е разходите за наем,заплати на персонал и т.н са спестени и оттам идва по-ниската цена. Което си е сууупер :)
цитирайако знаеш какво точно искаш да си купиш. Защото ако си търсиш ново четиво, в мрежата си ограничен в доста аспекти---например не можеш да отвориш книгата на определена страница и да зачетеш един абзац, за да видиш дали това, аджеба, е четивно:) А и се губи ефектът на самото книжно тяло - корица, хартия, т.н. Поне при мен това също може да е фактор при купуването на книга. Иначе евала, че си се сетил да си поръчаш "колелото" по интернет.:)
цитирайКакво искаш да кажеш с това че не пише? 11 последна книга "Нож от блянове" не е ли края на поредицата?
цитирай
8.
tin4e -
Не , не е ....
16.01.2007 10:36
16.01.2007 10:36
Дори не началото на края
Мога да ти кажа , какво става но няма да ти е интересно
Джордан е предвидил още 2 книги .... , но е болен от нещо и не може да пише за повече от 2 часа на ден , е дано да доживее
цитирайМога да ти кажа , какво става но няма да ти е интересно
Джордан е предвидил още 2 книги .... , но е болен от нещо и не може да пише за повече от 2 часа на ден , е дано да доживее
9.
tin4e -
и цитатче
16.01.2007 10:38
16.01.2007 10:38
The new drug he's taking seems to be working well. Still, he can write for two hours a day at most, compared with eight or nine hours in healthier times. At this rate, he'll submit the final book in 2008 for publication in 2009, says Tom Doherty, president of Tor Books, Jordan's publisher.
If he gets better, he'll write faster. No one wants to talk about the alternative. If he dies, could someone else finish the series? Authors like V.C. Andrews and Mario Puzo have posthumously passed along their series to other writers. Still, some fans worry that another author, even Harriet, wouldn't be true to Jordan's voice. Jordan, however, is open to the idea. "I'm getting out notes, so if the worst actually happens, someone could finish A Memory of Light and have it end the way I want it to end," he says. "But I hope to be around to actually finish it myself."
The decision, Jordan says, will be left to Harriet and Doherty, who has been a close friend and colleague for years.
цитирайIf he gets better, he'll write faster. No one wants to talk about the alternative. If he dies, could someone else finish the series? Authors like V.C. Andrews and Mario Puzo have posthumously passed along their series to other writers. Still, some fans worry that another author, even Harriet, wouldn't be true to Jordan's voice. Jordan, however, is open to the idea. "I'm getting out notes, so if the worst actually happens, someone could finish A Memory of Light and have it end the way I want it to end," he says. "But I hope to be around to actually finish it myself."
The decision, Jordan says, will be left to Harriet and Doherty, who has been a close friend and colleague for years.
като се изключи храна и дрехи пазарувах само онлайн, именно защото е по евтино :)
анонимния по горе го е казал защо е така
цитирайанонимния по горе го е казал защо е така
дават на търговците на едро търговска отстъпка 35-40% от коричната цена на книгата. Те от своя страна я продават на кногоразпространителите с Т.О. 25-30%. Когато си я поръчваш директно от издателя или от търговеца на едро - като например от Хеликон, Пингвините или bgbook.dir.bg - те ти дават по-малка отстъпка. При което печелят и те, печелиш и ти. Но при този начин на търговия губят дребните търговци, които от това се издържат. И идва време големите вериги книжарници да изместят малките книжарнички - както преди 3 години стана и с моята:(
цитирайЗа съжаление всички сме жертва на глобализацията...
цитирай
13.
анонимен -
Абе пазаруването в нета може да е удобно
16.01.2007 11:35
16.01.2007 11:35
и евентуално и по-евтино, но пък специфичния аромат на адски много книги, наредени една след друга по големите, дълги полици, и възможността да ги преглеждаш, да докосваш кориците, да се разхождаш съвсем безцелно докато нещо те привлече достатъчно.. - няма как да го намериш във виртуалната книжарница :-(
а как имаш нерви за Колелото - не знам :-) това е единственото фентъзи, което успя да ме докара до бяс, когато някъде към 6-7 част вече имах усещането, че почва отначало......Джордан вече прекалява, всичко трябва да има някакъв край, идея; пък той май се е заклел да пише Колелото до последния пирон в ковчега (цитирам почти буквално :-))))
цитирайа как имаш нерви за Колелото - не знам :-) това е единственото фентъзи, което успя да ме докара до бяс, когато някъде към 6-7 част вече имах усещането, че почва отначало......Джордан вече прекалява, всичко трябва да има някакъв край, идея; пък той май се е заклел да пише Колелото до последния пирон в ковчега (цитирам почти буквално :-))))
Прав си за книжарниците! Наистина там е по - добре но аз споменах, че съм чел до 9 част на книгата и искам да я имам от колекционерска страст, а освен това да я дочета. :))))
Освен това споменах по горе че бях чел сравнение от типа "сапунено фентъзи" :-))))
цитирайОсвен това споменах по горе че бях чел сравнение от типа "сапунено фентъзи" :-))))
15.
анонимен -
Отстъпката за търговеца е
16.01.2007 13:03
16.01.2007 13:03
между 25 и 30%, зависи от договорката. :-)
Ако сметнеш твоите цифри, ще видиш, че издателя предпочита да продава директно на теб и пак да печели повече, отколкото ако мине през търговец. Занимавам съм се с подобна помия преди и ги знам как лапат търговците на книги - повече от издателите и авторите... Все едно, това няма значение ;-)
Поздрави
цитирайАко сметнеш твоите цифри, ще видиш, че издателя предпочита да продава директно на теб и пак да печели повече, отколкото ако мине през търговец. Занимавам съм се с подобна помия преди и ги знам как лапат търговците на книги - повече от издателите и авторите... Все едно, това няма значение ;-)
Поздрави
Наистина си прав zlika издателя предпочита да продава директно на клиента. Аз лично съм съгласен да дам за една книга 10 вместо 15 лева. Предполагам, че с повечето хора е така.
цитирай
17.
анонимен -
някои уточнения
17.01.2007 18:35
17.01.2007 18:35
Издателите предпочитат да продават с отстъпка на търговците, защото по принцип им реализират по-голям оборот. Въпреки, че от друга страна може да ги мотаят с консигнацията - но така или иначе търговците си плащат. Затова и имат отстъпка за търговци и отстъпка за крайни клиенти, като последната е доста по-малка от първата.
А за "лапането" - аз като дребен интернет търговец мога да кажа, че големите пари логично отиват при големите разпространители (няма да споменавам имена). А при дребните и средни търговци, били те онлайн или обикновени книжарници (или и двете) нещата стоят по-различно - приходите там не са "колосални", а някои от тях са даже на ръба. За да може да се бориш с гигантите, трябва да си конкурентноспособен. За интернет книжарниците изхода е безплатната доставка (при съответните условия) и отстъпките...
Напоследък, когато спомена с какво се занимавам и реакцията все по-често е - "Някой чете ли книги все още?"
цитирайА за "лапането" - аз като дребен интернет търговец мога да кажа, че големите пари логично отиват при големите разпространители (няма да споменавам имена). А при дребните и средни търговци, били те онлайн или обикновени книжарници (или и двете) нещата стоят по-различно - приходите там не са "колосални", а някои от тях са даже на ръба. За да може да се бориш с гигантите, трябва да си конкурентноспособен. За интернет книжарниците изхода е безплатната доставка (при съответните условия) и отстъпките...
Напоследък, когато спомена с какво се занимавам и реакцията все по-често е - "Някой чете ли книги все още?"
18.
анонимен -
Отговор
18.01.2007 05:46
18.01.2007 05:46
При интернета конкуренцията е глобална, а при книжарниците - локална(много по-малко конкурентни).
цитирайТърсене
Блогрол
1. Блога на човека който ми отвори очите за свободния софтуер.
2. Сайта на Йордан Георгиев много ми помага този човек с моите мъки покрай изучаването на GNU/Linux
3. Пак на Йордан но този път блог.
4. Gatta Negra помага ми при преводите на английски.
5. Ми то пише линукс за българи!!!
6. Моето решение срещу Windows администратори
7. Всичко за мен!
8. Блога ми е оценен на
9. Моята визитна картичка
2. Сайта на Йордан Георгиев много ми помага този човек с моите мъки покрай изучаването на GNU/Linux
3. Пак на Йордан но този път блог.
4. Gatta Negra помага ми при преводите на английски.
5. Ми то пише линукс за българи!!!
6. Моето решение срещу Windows администратори
7. Всичко за мен!
8. Блога ми е оценен на
9. Моята визитна картичка