Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
11.12.2006 10:41 - Клониране на твърд диск
Автор: killu Категория: Технологии   
Прочетен: 4626 Коментари: 6 Гласове:
0

Последна промяна: 11.12.2006 10:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    Така.... и аз станах горд собственик на диск с размер 160 гигабайта. Та реших обаче да си продам стария защото захранването щеше да се огъне под напора и затова трябваше да свърша нещо, което до сега не бях правил. Трябваше да си прехвърля всичките данни върху новия диск и по възможност да си запазя двете операционни системи непокътнати. Защото само мисълта за преинсталирането на уиндоуса и убунту ми довеждаше тремор. Рових се насам натам и видях, че има платени програми от типа на Нортън гост (от която веднъж съм се парил и повече няма да докосна) или пък Акронис тру имейдж. Обаче аз платени програми не искам, не искам и да пиратсвам де... Та реших да си клонирам диска посредством някоя ГНУ/Линукс жива дистрибуция. Тъй като четох доста по въпроса ми стана ясно че има няколко възможни начина и най привлекателния за мен стана повод да напиша това.
    Как става - ами много просто вързвате новия диск към стария (имам предвид към някой кабел в компютъра ви може да не е точно към кабела на стария) След това рестартирате машината и взимате първата дистрибуция, която ви е попаднала в моя случай беше PCLinuxOS не знам как тя се озова там. Обаче веднага след буутването се оказа, че вижда и двата диска. Най голямото чудене може да падне от това да се форматира ли диска предварително или не. В случая си беше абсолютно неформатиран, въпреки това Линукса го разпозна като HDB, стария ми диск разпозна като HDA и така пуснах си конзолата и написах следното
dd if=/dev/hda of=/dev/hdb
Процедурата започна незабавно без никакви проблеми. Оставих я да се джурка в продължение на 2 часа. След като изтече времето спрях машината и размених кабелите (което се оказа доста важно и не трябва да се пропуска просто устройствата се четат както са заложени ) като малкия 40 гигабайтов диск изключих напълно така големия ми диск стана Първичен Мастър. Пуснах машината  и...... готово системата ми беше там. Прозорците се зареждаха и всичко си вървеше. Убунто въобще не се съпротивляваше, въпреки че много се притеснявах че ще има проблеми с правата на юзерите. Въобще всичко е окей.  На новия диск се бяха разположили двете ОС без никакви проблеми и бяха останали 105 ГБ неформатирано място. Оттам нататък беше лесно с gparted......


Тагове:   диск,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. secretary - :)
11.12.2006 11:01
Опасен майстор си, аз сама никога не бих се заела да направя нещо подобно. А защо имаш против Нортон гост, мен ме е спасявал няколко пъти от безизходни наглед ситуации ?
цитирай
2. killu -
11.12.2006 11:10
Последния път като пробвах нотрън гост ми съсипа цялата линукс система. Направи някакъв имейдж който не знам защо реши да разцепи на две. След това при опит да преинсталирам от това, което е направил ми даде грешка.
цитирай
3. secretary - Може би
11.12.2006 11:29
е трябвало да пробваш още веднъж да направиш цял имидж.. Както и да е.. Като стане белята, варианти много..
цитирай
4. shamanhfel - Мда
11.12.2006 12:17
Много полезно нещо си изровил. Де да го знаех това преди 4-5 години, когато прекарах цял ден в сменяне на 3 хард-диска копиране на ляво на дясно и т.н. При което не се размина без загуба на информация.
10х за това че си го постнал, така няма нужда човек да се рови безкрайно в трудно-разбираеми материали и после да се чуди, дали нещо няма да се скапе, в следствие на пробването.
цитирай
5. tonitochev - За dd
11.12.2006 22:33
Еми аз съм Линукс Узер от около година и съм чувал за тая програма отдавна.И съм я ползвал чат пат.И може да прави още хиляди неща.Въобще е страшна работа.Даже мисля,че четох някъде че има вариант за Уиндоус.
Е,най-големият и недостатък,или най-голямото и предимство е,че е конзолна програма.Малка,семпла и страшно мощна.Както всички подобни "труженички" в света на Линукс,Уникс и подобни.И влиза в базовата система на всяка Линукс дистрибуция.
цитирай
6. killu -
12.12.2006 07:00
Да прав си има я и за уиндоус и я ползвам на работа доста често да копирам дискове.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: killu
Категория: Други
Прочетен: 3034827
Постинги: 105
Коментари: 795
Гласове: 1873
Архив